تبلیغات آنلاین به صرفه است؟

به گزارش گروه تبلیغات مجله تک، تبلیغات آنلاین چیست و این سوال که تفاوت تبلیغات آنلاین با بازاریابی آنلاین چگونه است در پاسخ به این سوال است که تفاوت بازاریابی و تبلیغات در چیست؟ همان تفاوت در بازاریابی آنلاین و تبلیغات آنلاین نیز وجود دارد.

طبق یکی از تعاریف که توسط دانشگاه پنسیلوانیا ارائه شده است، تبلیغات اینترنتی عبارت است از هر فعالیتی که از اینترنت (و شاید همراه با کانال‌های دیگر) برای ایجاد آگاهی، علاقه یا انجام فعالیتی درباره محصولات و خدمات مشخصی استفاده می‌کند.

طبق این تعریف در تبلیغات آنلاین سعی می‌کنیم پیامی را به مخاطب مورد نظر برسانیم تا درباره محصول یا خدمت ما آگاه شود یا فعالیتی را انجام دهد که این ارسال پیام یا از طریق اینترنت است یا اینترنت به همراه کانال‌های دیگری مثل تلویزیون و …

مزایای تبلیغات آنلاین به طور کلی در ۳ دسته خلاصه می‌شود که در مطلب مزیت تبلیغات اینترنتی به طور مفصل توضیح داده شده است. این مزایا نسبت به تبلیغات از نوع سنتی است:

کم قیمت‌تر و پر مخاطب‌تر است

برای تبلیغات آنلاین نسبت به روش‌های تبلیغات سنتی هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال شما برای بیلبورد گرفتن در بزرگراه‌های شهر تهران ممکن است تا ۵ میلیون تومان ماهیانه برای هر مترمربع بپردازید. قیمت‌های هر دقیقه تبلیغ در صدا و سیما نیز اعدادی بسیار بزرگ است اما در تبلیغات آنلاین محدوده قیمت‌ها خیلی خیلی متفاوت است.

قابل اندازه‌گیری است

مزیت خیلی مهم تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی در قابلیت اندازه‌گیری معیارهایی است که شاخص موفقیت یا شکست نسبی یک کمپین تبلیغاتی هستند. به عنوان مثال هنگامی که شما قصد دارید در تلویزیون یک آگهی تبلیغاتی نمایش دهید چگونه می‌خواهید بدانید که تبلیغ شما موثر بوده است یا خیر. نهایتاً تخمین‌هایی از این دست خواهید داشت که چند نفر ممکن است شبکه تلویزیون مورد نظر شما را در هنگام پخش تبلیغ ببینند.

تبلیغات آنلاین به صرفه است؟
تبلیغات آنلاین به صرفه است؟

این موضوع را مقایسه کنید با یک کمپین تبلیغات آنلاینی که تبلیغ‌دهنده می‌تواند به طور دقیق بداند که چند نفر تبلیغ را دیده‌اند، چند نفر روی آن کلیک کرده‌اند و به سایت مورد نظر ما رفته‌اند، چند نفر فعالیت مورد نظر ما مثل خرید را کامل انجام داده‌اند، چند نفر در میانه راه پشیمان شده‌اند و حتی می‌توان آن‌هایی را که در هر یک از این دسته‌ها قرار گرفته‌اند شناسایی کرد و تبلیغات مجزایی برای همان دسته نشان داد. حال شما با دانستن چنین اعداد و ارقامی به خوبی می‌توانید بدانید که تبلیغات شما چقدر موفقیت‌آمیز بوده است.

قابل شخصی‌سازی کردن است

مثال مقایسه‌ای دیگری می‌زنیم از یک تبلیغات سنتی مثلاً پخش تراکت با تبلیغات آنلاین. پس از اجرای کمپین تبلیغات تراکتی ممکن است عده‌ای به تبلیغات شما علاقه‌مند شده و مشتری شما بشوند، عده‌ای هم بی‌تفاوت باشند و عده‌ای هم اصلاً از آن رضایت نداشته باشند. حال شما قصد دارید تا بدانید چه کسانی مشتری شما شده‌اند تا به آن‌ها خدمات بیشتری بدهید که به یک مشتری وفادار تبدیل شوند و بدانید چه کسانی بی‌تفاوت بودند تا بخواهید تخفیفاتی قائل شوید که اولین خرید خود را انجام دهند.

در هر صورت شما امکان انجام این کارها را ندارید چرا که شما نهایتاً دو سبک تراکت چاپ خواهید کرد و نمی‌دانید که مشتریان از غیرمشتریان چگونه جداسازی شوند اما در تبلیغات آنلاین خیلی ساده می‌توانید انواع مشتریان خود را بخش‌بندی (Segmentation) کنید و برای هرکدام تبلیغ منحصر به فرد خود را ارسال کنید. حتی این دسته‌بندی می‌تواند جزئی باشد مثل این دسته کاربر: کاربری که از کمپین X به سایت ما آمده و Y ثانیه در صفحه فرود ما بوده است، به صفحه پرداخت هم رسیده اما پرداخت خود را تکمیل نکرده است.حال شما دقیق این کاربر را می‌شناسید و منحصر به فرد خودش برایش پیامی ارسال می‌کنید.

تبلیغات آنلاین به صرفه است؟
تبلیغات آنلاین به صرفه است؟

تبلیغات نمایشی (Display Ads)

با سابقه‌ترین نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات نمایشی است. مصداق این نوع از تبلیغات را معمولاً در بنرهایی دیده‌اید که اطراف سایت‌ها در صفحات اصلی یا داخلی یک سایت، در سایدبار یا میان یک مطلب می‌بینید. یا همچنین در برخی اپلیکیشن‌ها و گیم‌های موبایل می‌بینید که بنرهایی تبلیغاتی وجود دارند. این بنرها بسته به جایگاهی که در سایت‌ها و اپ‌های پربازدید ایران ممکن است قرار بگیرند اندازه‌های گوناگونی خواهد داشت. همچنین حالت‌های طراحی متفاوتی نیز می‌توانند به خود بگیرند.

*بیشتر بخوانید

*ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ با تبلیغات هدفمند

بنرهای ثابت یا بنرهای متحرک (GIF) یا بنرهای انیمیشن (HTML5) سه دسته اصلی این نوع بنرها هستند. در بنرهای ثابت تنها یک تصویر می‌بینید، در بنرهای متحرک می‌توانید چندین تصویر یا نوشته به فرمت GIF نمایش دهید، در HTML5 نیز ظاهر طراحی شبیه GIF است با این تفاوت که هر تصویر یا فریم از بنر می‌تواند به لینکی جداگانه متصل باشد.

برچسب ها
advertising audio and video banner Business click customer fundraising Online advertising Profitability Tehran municipality بازده بنر تبلیغات تبلیغات آنلاین جذب سرمایه شهرداری تهران صداوسیما کسب و کار کلیک مشتری
اطلاعات بیشتر
سایت خبری مجله تک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجله تک

به کانال ما بپیوندید و اخبار دسته اول تکنولوژی را قبل از همه مشاهده کند

جوین خروج