تیونینگ نسخه GTi پژو 2008 را متحول می‌کند

به گزارش گروه خودرو مجله تک؛ پژو 2008 یکی از خودروهایی است که با رفتن شرکت فرانسوی ایران خودرو تنها به دنبال تولید آن است.

پژو 2008 نسخه GTi دچار تغییرات زیادی نسبت به مدل استاندارد شده است. قسمت جلوی این خودرو به کیت سپر شرکت Lumma مجهز است. و چراغ‌های آن اگرچه از نظر طراحی فرقی نکرده اما در چراغ داخل آن نئون حلقه‌ای دور عدسی بکار رفته است. روی کاپوت جلوی خودرو نیز هود بکار رفته تا به هورسانی به پیشرانه کمک کند.

وقتی از کنار به خودرو نگاه کنید، باز هم بادی کیت Lumma به چشم می‌خورد. برای کامل‌تر شدن این تیونینگ، ارتفاع خودرو نیز به کمک سیستم تعلیق پنوماتیکی کمتر شده و از رینگ‌های لبه‌دار شرکت BBS به اندازه 17 اینچ و لاستیک‌های سایز 215 و فاق 40 روی آن استفاده شده است.

البته این رینگ و لاستیک بکار رفته روی پژو 2008 نسخه GTi عادی نیستند و زاویه کمبر دارند که در بعضی از خودروهای تیون شده شهری مرسوم است.

تیونینگ نسخه GTi پژو 2008 را متحول می‌کند
تیونینگ نسخه GTi پژو 2008 را متحول می‌کند

پیشرانه 1.6 لیتری نسخه استاندارد پژو 2008

در قسمت عقب خودرو به غیر کیت Lumma، تغییرات دیگری نیز روی آن بکار رفته است. در زیر سپر کیت اگزوز دو دهنه از شرکت HKS قرار داده شده که به تنفس بهتر موتور کمک می‌کند.

همچنین بین دو اگزوز یک دیفیوزر نیز نصب شده که به جریان هوای زیر خودرو کمک می‌کند. البته یک اسپویلر ساده نیز در بالای شیشه عقب بکار رفته تا تغییرات این قسمت تکمیل شوند.

شیشه‌های بکار رفته روی این خودرو سولاریزه شده و در قسمت‌های مختلفی از جمله سپرها، لوگو برند کیت بکار رفته حک شده است.

پژو 2008 در نسخه استاندارد به پیشرانه 1.6 لیتری مجهز شده که می‌تواند به کمک سیستم پرخوران توربوشارژ، حدود 163 اسب بخار و 240 نیوتن‌متر را تولید کند که عددهای بسیار خوبی برای یک کراس‌اوور جمع و جور شهری است.

همچنین گیربکس بکار رفته روی این خودرو 6 سرعته خودکار است. در حقیقت این موتور برای استفاده شهری به خودی خود، خوب و کافی است. اما با تعویض سیستم خروجی اگزوز، تغییراتی روی بوست توربو، تعویض منیفولدها و البته تغییراتی در ECU می‌توان این عدد را به مرز 190 اسب بخار رساند که برای این خودرو و استفاده شهری بیش از حد کافی به نظر می‌رسد.

*بیشتر بخوانید

*نمایشگاه خودرو فرانکفورت میزبان مرسدس بنز AMG A35 4Matic با تیونینگ برابوس

در انتها باید گفت که این طرح تنها یک رندر است که در رسانه‌های خارجی معروف دنیا، کاری مرسوم و معمول است و در ایران نیز تنها خودروبانک اقدام به این کار کرده است.

وارد کانال آپارات ما شوید تا ویدیوهای بیشتر را ببینید کانال تلگرام رو از دست ندید خبرهای بیشتری براتون داریم

منبع: خودروبانک

برچسب ها
تیونینگ خودرو
اطلاعات بیشتر
سایت خبری مجله تک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجله تک

به کانال ما بپیوندید و اخبار دسته اول تکنولوژی را قبل از همه مشاهده کند

جوین خروج