واردات خط پایان تولید موتورسیکلت ایرانی

به گزارش گروه خودرو مجله تک؛ گفته می‌شود که در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان موتورسیکلت به سمت واردات موتور حرکت کرده و بر اساس گزارش‌ها نزدیک به ۱۰۰ مدل موتورسیکلت با تیراژ ۱۰۰ تا ۵ هزار دستگاه وارد کشور شده است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که بسیاری از تولیدکنندگان موتورسیکلت نیز از سرمایه‌گذاری و تولید در این صنعت منصرف شده و به سمت واردات حرکت کرده‌اند.

بسیاری از فعالان و تولیدکنندگان این صنعت معتقدند که در شرایط فعلی تولید هر مدل موتور سیکلت زیر ۱۰۰ هزار دستگاه توجیه اقتصادی ندارد.

یکی از اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت توضیح داد که در طول سال‌های اخیر صنعت موتورسیکلت سازی کشور وضعیت چندان مطلوبی را تجربه نکرده و هدایت سرمایه به این صنعت موفق نبوده است. بسیاری به صنعت موتور سیکلت سازی به عنوان یک صنعت مولد نگاه نکرده و گردش مالی خوبی نیز در آن وجود ندارد.

واردات خط پایان تولید موتورسیکلت ایرانی
واردات خط پایان تولید موتورسیکلت ایرانی

عدم شماره گذاری موتورسیکلت انژکتوری سبب افت سرعت تولید می‌شود

ابوالفضل حجازی عنوان کرد که برای افزایش قدرت تولید و داخل سازی هر چه بیشتر در صنعت موتور سیکلت سازی می‌توان با همکاری بانک‌ها واحدهای کوچک را بایکدیگر ادغام کرده و به واحدهای بزرگ تولیدی تبدیل کرد. به علاوه باید به بومی‌سازی و تولید داخلی قطعات نیز نه در شعار بلکه در عمل توجه بیشتری شود.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی ایران یکی از عواملی که سبب افت سرعت تولید و عرضه موتور سیکلت در سه ماه گذشته شده است عدم شماره گذاری موتورسیکلت‌های انژکتوری است.

*بیشتر بخوانید

*عدم حضور موتور سواران در مسابقات بین‌المللی پایکس پیک 2020

به گفته حجازی همین عامل به تنهایی می‌تواند سبب خداحافظی بسیاری از تولیدکنندگان موتورسیکلت با شغل خود شود. به علاوه باید در نظر گرفت که استانداردهای تولیدی سختگیرانه‌ای کشور نیز سبب تشدید این شرایط می‌شود.

برچسب ها
موتورسیکلت
اطلاعات بیشتر
سایت خبری مجله تک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجله تک

به کانال ما بپیوندید و اخبار دسته اول تکنولوژی را قبل از همه مشاهده کند

جوین خروج