آستون‌مارتین و هیوندای جدیدترین خودروهایشان را راهی بازار می‌کنند

به گزارش گروه خودرو مجله تک | آستون‌مارتین اولین تصاویر رسمی از ونتیج رودستر را منتشر کرده که نسخهٔ روباز این سوپراسپرت را در قالب نمونه‌ای پیش‌تولید نشان می‌دهد.

همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، تبدیل ونتیج کوپه به نسخهٔ رودستر موجب تغییر قابل‌توجه خط سقف و بخش صندوق بار خودرو شده تا سقف پارچه‌ای جمع شوندهٔ جدید را در خود جای دهد.

دیگر ویژگی‌های طراحی خودرو مثل قسمت عقبی با چراغ‌های LED باریک که در انتهای اسپویلر ادغامی درون درب صندوق بار قرار گرفته‌اند و همین‌طور سپرها بدون تغییر باقیمانده‌اند. در داخل نیز همان طرح دو صندلی نسخهٔ کوپه حفظ شده است.

آستون‌مارتین و هیوندای جدیدترین خودروهایشان را راهی بازار می‌کنند
آستون‌مارتین و هیوندای جدیدترین خودروهایشان را راهی بازار می‌کنند

موتور V8 توئین توربوی AMGقلب آستون‌مارتین

آستون‌مارتین هنوز هیچ‌گونه مشخصات فنی از ونتیج رودستر منتشر نکرده است اما قطعاً انتظار می‌رود زیر کاپوت این نسخه نیز همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار گرفته باشد که 510 اسب بخار قدرت دارد.

ونتیج سقف ثابت ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما اضافه شدن مکانیزم سقف بازشو و اقدامات لازم برای تقویت شاسی، به‌احتمال‌زیاد افزایش وزن را برای ونتیج رودستر به همراه دارد که این یعنی عملکرد آن کمی پایین‌تر از برادر کوپه خواهد بود.

به گفتهٔ آستون‌مارتین، عرضهٔ جهانی ونتیج روباز از بهار سال 2020 آغاز خواهد شد. این خودرو به‌صورت استاندارد به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و دیفرانسیل عقب الکترونیکی مجهز خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که نسخهٔ رودستر با گیربکس هفت سرعتهٔ دستی ونتیج AMR هم ارائه می‌شود یا نه اما اگر این اتفاق روی دهد به‌احتمال‌زیاد در قالب یک نسخهٔ ویژه صورت خواهد گرفت.

آستون‌مارتین و هیوندای جدیدترین خودروهایشان را راهی بازار می‌کنند
آستون‌مارتین و هیوندای جدیدترین خودروهایشان را راهی بازار می‌کنند

هیوندای سوناتا 2020 ، احیای زندگی برای سدان‌ها

هنگامی که اولین بار و در ابتدای سال جاری میلادی، تصاویر هیوندای سوناتا 2020 منتشر شدند، فعالان حوزه خودرو شدیدا تحت تاثیر قرار گرفتند.

نمای کلی خودرو با حالت کوپه مانندش، ما را به یاد محصولات آستون مارتین می‌اندازد و رگه‌هایی از طراحی مرسدس بنز CLS‌ یا آئودی A7 در نمای جانبی و پشتی آن دیده می‌شود.

در شرایطی که بسیاری از خودروسازان به دلیل بازار ضعیف سدان‌ها، این مدل‌ها را از بین سبد محصولات خود حذف می‌کنند، هیوندای دست به ریسکی بزرگ زده و تا پایان سال 2019، نمونه‌های تولید انبوه هیوندای سوناتا 2020 را روانه بازار خواهد کرد.

در حال حاضر، تعدادی از نمونه‌های اولیه این خودرو در اختیار مجلات و رسانه‌های خودرویی قرار گرفته‌اند که امکان برخورد نزدیک‌تر با این سدان را برای آنها فراهم ساخته است.

تاکنون چهار مدل از هیوندای سوناتا 2020 توسط این شرکت کره‌ای ساخته شده که شاهد روند پیشرفت در طی ساخت این محصول هستیم.

این نمونه‌های اولیه به ترتیب P1 ، P2 ، M1 ‌و M2 هستند که در اینجا به تست و بررسی نمونه P2‌ خواهیم پرداخت.

در این نمونه برخی جزئیات مدل نهایی، نظیر تنظیمات کاهش نویز و لرزش، فرمان و سیستم سرگرمی مطابق استانداردهای نهایی تنظیم نشده‌اند، اما همچنان در سطح یک خودرو آماده تولید قرار دارد.

آستون‌مارتین و هیوندای جدیدترین خودروهایشان را راهی بازار می‌کنند
آستون‌مارتین و هیوندای جدیدترین خودروهایشان را راهی بازار می‌کنند

نمونه اولیه هیوندای سوناتا 2020 مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری توربو چهار سیلندر و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بود.

این موتور 180 اسب بخار قدرت و 264 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و این قدرت و گشتاور به دیفرانسیل جلو ارسال می‌شود.

موتور پایه‌ای که برای هیوندای سوناتا 2020 در نظر گرفته شده، یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی است که 191 اسب بخار قدرت و 245 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

این خودرو تنها در کره جنوبی در اختیار خبرنگاران قرار گرفت و فرصت تجربه بیشتری از آن بدست نیامده است.

8.2 ثانیه تا رسیدن به 100 کیلومتر

نمونه‌ای از هیوندای سوناتا 2020 که مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری است، چندان هم کند ارزیابی نمی‌شود و قادر است تا در 8.2 ثانیه از حال سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و یک چهارم مایل یا 400 متر را در 16.2 ثانیه با سرعت 141 کیلومتر بر ساعت طی کند.

البته این ارقام در مقایسه با هیوندای سوناتا 2018 دولیتری توربو با شتاب 7.1 ثانیه و نسخه محدودتر آن با قدرت 185 اسب بخار و موتور کوچکتر و شتاب 7.9 ثانیه، به وضوح کندتر است.

از نظر ترمز، هیوندای سوناتا 2020 با طول 37 متر، از سرعت صد کیلومتر به حالت سکون می‌رسد که اندکی ازنسخه توربو هیوندای سوناتا 2018 طولانی‌تر برآورد می‌شود، اما دقیقا برابر با خط ترمز هیوندای سوناتا 2.4 لیتری است.

قیمت تخمین زده شده برای تریم لیمیتد هیوندای سوناتا 2020 ، یعنی نسخه مجهز به موتور 1.6 لیتری توربو، تنها 33 هزار دلار است که یک مزیت قیمتی فوق العاده در مقایسه با رقبا به شمار می‌رود.

البته تنها قوت هیوندای سوناتا 2020، قیمت آن نیست. طراحی فضای داخلی و کابین فوق العاده زیبا نیز به دیگر مزیت این سدان کره‌ای در مقابل رقبا تبدیل شده است.

آستون‌مارتین و هیوندای جدیدترین خودروهایشان را راهی بازار می‌کنند
آستون‌مارتین و هیوندای جدیدترین خودروهایشان را راهی بازار می‌کنند

قیمت هیوندای سوناتا 2020 هنوز تایید نشده است، اما هیوندای قیمت نسخه مورد بررسی را در حدود 33 هزار دلار تخمین می‌زند.

با توجه به اینکه نسخه‌های محدود یا لیمیتد برای جلب توجه اکثر خریداران تولید می‌شوند، انتظار نمی‌رود که قیمت دیگر نسخه‌ها نیز تفاوت زیادی با رقم گفته شده داشته باشد.

به ویژه هنگامی که قیمت تیپ پایه هیوندای سوناتا با دیگر سدان‌های سایز متوسط بازار در تیپ پایه مقایسه می‌شود، این سدان کره‌ای ارزش خرید بالایی پیدا می‌کند.

*بیشتر بخوانید

*بی ام و کانسپت 4 خودروی مفهومی جلوتر از زمان

امید می‌رود با توجه به بازخورد خوبی که از تجربه رانندگی این هیوندای سوناتا 2020 بدست آمد، تجربه رانندگی با نسخه مجهز به موتور 2.5 لیتری بهتر هم باشد.

وارد کانال آپارات ما شوید تا ویدیوهای بیشتر را ببینید

کانال تلگرام رو از دست ندید خبرهای بیشتری براتون داریم

برچسب ها
آستون مارتین اخبار خودرو هیوندای
اطلاعات بیشتر
سایت خبری مجله تک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجله تک

به کانال ما بپیوندید و اخبار دسته اول تکنولوژی را قبل از همه مشاهده کند

جوین خروج